Zobacz wszystkie

Aktualności:

22.09.2017

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA ROCZNY KURS JĘZYKA NORWESKIEGO OD PODSTAW !!  

21.08.2017

Rozpoczęły się zapisy na KURSY JĘZYKOWE w CJ PROGRESO. Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godzinach od 16:00-19:00.

03.10.2015

TYLKO U NAS!!! KURSY JĘZ. ANGIELSKIEGO Z NATIVE SPEAKEREM!! SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!

26.09.2015

SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKICH MATURZYSTÓW I GIMNAZJALISTÓW NA KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO METODĄ KONWERSACYJNĄ.        

26.09.2015

SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKIE DZIECI W WIEKU 7-14 LAT NA KURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO METODĄ KONWERSACYJNĄ !

Direct Teens

Direct Method for TEENS

 

Kurs DIRECT Method for TEENS bazuje na podręcznikach

przeznaczonych dla młodzieży w wieku 12-16 lat

 

 

W podręcznikach poruszane są tematy i zagadnienia interesujące dla nastolatków - muzyka, Internet, sport, wakacje, ochrona środowiska, szkoła i wiele innych. Słownictwo w książkach zostało dobrane pod kątem aktualności i praktyczności oraz dostosowane do poruszanych w pytaniach tematów.

W nowym wydaniu każdy podręcznik Direct Method for TEENS składa się z dwóch części:
  • Student’s Book wraz z płytą CD
  • Workbook
Direct Method for TEENS to 6 podręczników, z których każdy zawiera po dwa etapy. Lekcje w podręcznikach zostały skrócone. Do każdej lekcji dodane zostało dyktando - celem jest częstsza zmiana rodzaju aktywności na zajęciach językowych tak, aby maksymalnie utrzymać uwagę i motywację Słuchaczy, mimo charakterystycznego dla nastolatków krótszego okresu koncentracji.

WORKBOOK do każdego podręcznika zawiera znacznie zwiększoną liczbę ćwiczeń komunikacyjnych - każdy workbook liczy około 90 stron. Ćwiczenia zostały podzielone na trzy części:
  • GRAMMAR LESSON - zestaw ćwiczeń do zagadnień gramatycznych omawianych w głównym podręczniku;
  • FAST FINISHERS - dodatkowy zestaw ćwiczeń gramatycznych dla Słuchaczy, którzy szybciej rozwiązują ćwiczenia;
  • VOCABULARY EXERCISES - zestaw różnorodnych ćwiczeń na słownictwo, w tym krzyżówek, które mogą być wykorzystane w czasie normalnych zajęć w celu zmiany rodzaju aktywności i utrzymania uwagi Słuchaczy lub jako praca domowa.

Praktycznie każde zajęcia zaczynają się od powtórki materiału z kilku ostatnich lekcji, po której wprowadzany jest nowy materiał. Prawie cała lekcja to praca ustna z lektorem, polegająca na tym, że lektor uczy nowego słownictwa lub zagadnienia gramatycznego, a potem zadaje pytania z użyciem tych słów i gramatyki tak, aby cały nowy materiał był ćwiczony w praktyce i w kontekście. Praca ustna jest przerywana czytaniami i dyktandami.

Szybkość jest podstawą
Nauczyciel mówi do słuchaczy dość szybko, w naturalnym tempie konwersacji. Mimo że początkowo taki sposób prowadzenia zajęć może dziwić słuchaczy, szybko przyzwyczają się do niego, co pozwala im później łatwo rozumieć rozmowy w obcym języku prowadzone z naturalną prędkością.

Pytania
Nauczyciel zadaje każde pytanie dwa razy z dużą prędkością, automatycznie zaczynając też odpowiedź za słuchacza. To pozwala słuchaczowi łatwiej zrozumieć pytanie oraz przygotować się do odpowiedzi, dzięki czemu tempo lekcji jest większe. Nauczyciel nie czeka biernie, aż słuchacz sam odpowie na pytanie, ale cały czas skłania go do szybkiej odpowiedzi.

Odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi w pierwszych etapach nauki są z góry określone i od tego wzoru nie powinien odbiegać ani nauczyciel, ani słuchacz. Słuchacz ćwiczy dokładnie te słowa i struktury gramatyczne, które są zawarte w pytaniach i odpowiedziach. W kolejnych etapach wprowadza się elementy własnej inwencji i słuchacz tworzy coraz więcej własnych, dowolnych odpowiedzi. Aby rozwinąć odpowiednie odruchy językowe, należy mówić szybko i bez zastanawiania się. Dzięki temu wykorzenia się nawyk myślenia po polsku i tłumaczenia na język obcy, który bardzo utrudnia rozumienie ze słuchu i mówienie w naturalnym tempie. Najlepszym sposobem nauki języka jest po prostu mówienie nim. Słuchacze odpowiadają na pytania nauczyciela w jak najdłuższej formie, aby maksymalnie wydłużyć czas mówienia oraz ćwiczyć jak najwięcej słów i struktur gramatycznych.

Częste powtarzanie materiału
Tajemnicą sukcesu w uczeniu się języka obcego są powtórki materiału. Nauka języka polega głównie na wykształceniu szybkich odruchów, podobnie jak pisanie na maszynie, albo gra na fortepianie. Takie odruchy mogą być wykształcone jedynie przez częste powtórki. Należy powtarzać tak często, aż można będzie wykonać czynność bez zastanawiania się. Dzięki systemowi powtórek, słuchacze doskonale znają cały przerobiony materiał. Jest to jedna z niepodważalnych przewag metody bezpośredniej nad innymi metodami, gdzie często jest tak, że nie wraca się już do raz opracowanych zagadnień, pozostawiając w ten sposób luki w wiedzy słuchaczy.